فروشندگان دقیقه نودی

آیا تا کنون با معضلی به نام فروشندگان دقیقه نودی دست و پنجه نرم کرده اید؟

اگر پاسختان بله است میدانم، که چقدر برای مقابله با این مسأله دچار تنش شده اید و کاملاً با اینگونه افراد آشنایی دارید اما، برای دوستان که پاسخشان خیر است توضیح مختصری از این نوع فروشندگان خارق العاده میدهم.

فروشندگان دقیقه نودی چه کسانی هستند؟ 🙄

این نوع فروشندگان اعجوبه هایی هستند که تقریبا ۹۹ درصد کارها را در دقیقه ۹۰ انجام می دهند و با این روش جانتان را به لب میرسانند. تازه افتخار هم می کنند که قادر به انجام کارها در ضرب العجل و زمان محدود هستند. در اینگونه مواقع حالتی که به شما دست می دهد این است که چشمانتان از حدقه مبارک می خواهد بیرون بزند و آه سردی از نهادتان بیرون می آید اما لطفا خونسردی تان را حفظ کنید و سعی نکنید با خشونت رفتار کنید. به تجربه برایم ثابت شده که راهکارهای همراه با خشونت جز ایجاد فضای ناامن، ناهنجار و رقت انگیز نتیجه دیگری در محیط کار ندارد.

بی نظمی، سهل انگاری، در اکثر مواقع شلختگی و عدم تطبیق با زمان و مدیریت آن معضلاتی است که این نوع فروشندگان با خود به محیط کار می آورند. هنگام گپ و گفت دائماً قر می زنند و بهانه ای در آستین دارند تا شلختگی ها و عدم توانایی خود در مدیریت زمان را پنهان کنند اما لطفاً باز هم صبر کنید و عصبانی نشوید چرا که فروشندگان دقیقه نودی علیرغم تمام بی برنامگی هایشان افرادی خلاق و مبتکر هستند و حضور ایشان در مجموعه حکم تزریق خون تازه به سازمان فروش است. این فروشندگان توانایی بالایی در ارائه راهکارهای جدید و حل مسأله دارند و در کشف و پیگیری مشتریان جدید بسیار عالی عمل می کنند. یک سازمان فروش زمانی در رکود غرق می شود که به بازاری مشخص اکتفا کند و عملا تلاشی برای کشف بازار جدید و توسعه آن نکند. یکی از مسائل مهمی که فروشندگان دقیقه نودی با آن مواجه می شوند بزرگ کردن و غامض نمودن مسائلی است که در کار با آن مواجه میشوند. این نوع نگاه جزئی از وجود آنهاست و این شما هستید که باید به عنوان مدیر مسئول به حل مسائل کیفی کارکنان فروش خود بپردازید. لطفا به جای جبهه گرفتن و سرزنش فروشندگان، کمی سعی در درک ایشان داشته باشید. مسائلی که مطرح شد چه در فروش سنتی و چه در فروش دیجیتال مطرح است. حتی دیجیتال مارکترهای ما نیز دچار معضل کمال گرایی هستند. برای مثال؛ بارها شاهد استعداد فراوان بسیاری از دیجیتال مارکترها بوده ام در حالی که به دلیل عدم توانایی ایشان در مدیریت دقیقه نودی در انجام کار نتوانسته اند پروژه را به موقع و طبق برنامه ریزی به مشتری و یا سازمان تحویل دهند. دقیقه نودی بودن در اینگونه افراد به صورت بی برنامگی و انجام ندادن و به تعویق انداختن کارها جلوه می کند. حتما میدانید! مشتری سفارشش را می خواهد و در ازای آن به شما پول پرداخت کرده است. پس چاره چیست؟ نمیشود دور این فروشندگان خلاق را قلم گرفت.

پس چطور حس اهمال گری و دقیقه نودی بودن ایشان را کنترل کنیم؟

  • یکی از راهکارها آموزش است. این افراد با آموزش مکرر بهبود می یابند. سعی کنید از آموزش های بهبود فردی، مدیریت زمان و هدفگذاری برای بهبود روند انجام کار استفاده کنید. در این صورت تحولی بزرگ در سازمان فروشتان ایجاد خواهد شد. 😛
  • روش دوم ایجاد ارتباطی خوب و مؤثر با این فروشندگان است. معمولاً این نوع فروشندگان به رفتاری توأم با عطوفت، مهربانی و در عین حال درست و دقیق نیاز دارند. 😆
  • مهمترین راهکار این است که تا زمانی که آنها قدرت کنترل و نظم را در دست نگرفته اند شما با نوشتن و لیست کردن کارها و همچنین زمانبندی به آنها در انجام امور محوله کمک کنید. این افراد حتی گاهی امور مربوط به مشتریان را نیز فراموش می کنند و با این بی نظمی موجب شکایت و نارضایتی مشتریان نیز خواهند شد. 😈
  • فراموش نکنید که همه ما نیاز داریم طی یک روز کاری زمانی را به خودمان اختصاص دهیم. ری شارژ کنیم، انرژی بگیریم و دوباره به ادامه کارها بپردازیم بنابراین، همه کارها را پشت سرهم به ایشان نگویید و کمی فرصت دهید تا بتوانند برای انجام کار جدید تمرکز بگیرند.

 

دکمه زیر را لمس کنید تا به محتوای مقاله پربازدید دیگری دسترسی پیدا کنید.

فروشندگان هنرمند

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *